Friday, July 25, 2014

Pergilah Sepi oleh Fauziah Ashaari


Ni bukan review.-
Membaca novel ini mengimbau zaman sekolah menengah dulu kala, pinjam ja. Takde pasal nak beli zaman tu ;) Bolehlah nak dikatakan Pergilah Sepi ini adalah antara 'first' novel cinta yang meragut kesucian otak aku sebagai budak baik .hoho.[zaman2 budak baru nak up gitu] Walaupun sebenarnya aku sudah lama membaca dan rasanya sebelum novel ini, aku sudah baca beratus (riak haha...) buku detektif Anak-anak Hadi -Hardy boys versi Bahasa, cerita Fifi si Arnab, komik Doraemon, cerita klasik alkisah dongeng kanak-kanak Melayu mahupun Inggeris etc.

Novel pertama FA ini tetap aku calonkan sebagai novel pertama aku. Hari ini aku jumpa balik novel ni dijual dengan harga paling murah ;) Terima kasih. Sebak jap! Memori sekolah asrama duduk kat bilik studi, lepaking plus tidur. Buku ni memang terbaik...

Tengok harganya. RM12(harga asal). Novel dulu memang sangat murah, boleh beli 10 lagi dengan bajet sekarang. Paling mahal, novel Tak Seindah Mimpi-RM24. Alaf 21 memang legend! Sekarang novel biasa boleh cecah sampai ~RM39. Itu tak termasuk limited edition punya harga yang naik macam harga hartanah kat Kolumpo.Adoi, kopak dompet!


Untuk semua memori otai- aku ucapkan terima kasih kat member yang kami nickname kan dia 'Opah'. Novel yang pertma aku baca ini milik dia. Dengarnya sebab bagi orang pinjam, 'pass-pass after' novel ini dah hilang jejak dan hilang dari simpanan dia. Sekarang dia dah jadi pharmacist dah pun, walau kami kawan kat fb pun jarang tegur. Sebab itu aku benci fb. 

Walaupun novel ini ada sekuel, aku tak pernah baca. Sebab tau, sekuelnya mesti tak best. 

By the way, I got this book for RM5 from online secondhand bookstore.

All hail, to memories :)
Don't worry, beheppy
Share:

17 comments:

  1. ade sekuel dia eh??? tajuk aper??? bilalah nak ulang baca buku ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada...under publishing FA sendiri (Intens) . Ulang balik terasa lain dah perasaannya...adoi zaman remaja. ;)

      Delete
  2. Tak nak jual balik ker?? :)

    ReplyDelete
  3. Tak nak jual balik ker?? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Not at the moment, Zahr. Sentimental valu bak kata orang. Eceh... - Regards, Sol

      Delete
  4. i nak beli this novel but tak dapat di kedai buku..you nak rekomen any particular website yang jual buku ini ?







    ReplyDelete
    Replies
    1. Survey Instagram buku secondhand/ pergi sj Karangkraf eMall

      Delete
    2. Survey Instagram buku secondhand/ pergi sj Karangkraf eMall

      Delete
  5. can i know awak beli buku secondhand ni kat mana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Instagram, buku secondhand #bukuterpakai or any hashtag...you'll find it. Sure find klu awak pergi Karangkraf eMall

      Delete
    2. Instagram, buku secondhand #bukuterpakai or any hashtag...you'll find it. Sure find klu awak pergi Karangkraf eMall

      Delete
  6. can i know awak beli buku secondhand ni kat mana...

    ReplyDelete
  7. Hmm , betul.Masa muda muda.Memang novel ni fav tapi bila dah besar.Baru sedar bnyak cliche dan keburukan novel ni.Saya seorang inspektor Polis Novelis dan buat REVIEW pasal novel ni.Segala keburukan saya kritik dan segala kebaikan saya puji dengan adil dan saksama.Bacalah kalau nak tahu.Kalau takut terbaca spoiler.Takpa.Kami dah asingkan dah ..

    http://polisnovelis.blogspot.my/2016/02/review-ulasan-pergilah-sepi.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wow! Wat a looong review!fuh, makan masa nak baca. Good job Polis.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete

Thanks for reading.