Sunday, December 15, 2013

Review: Bukan Dari Jibril





Judul: Bukan dari Jibril
Penulis: Fikri Harun
Penerbit: Dubook Press
Harga beli: Rm19
Beli di: PBAKL 2013

Ulasan saya:
#bukandarijibril . Fuyooo~~Buku ni, memang tak kena tapis dulu kot. Semua artikel ( <0---0> eh, ke penceritaan pendek) / pemikiran sinis tentang situasi masyarakat muslim terutamanya Melayu kat Malaysia. Untuk isinya~~ha ha ha kalau aku tak terpengaruh dengan UTAM~ memang dah pangkah awal2 dah. Nasib aku buat 'research' dulu sebelum buat keputusan untuk beli. Persepsi pertama waktu dapat buku ni kat tangan lepas buka plastik (buku baru eh, bukan second hand!)- nipisnyeeee...harganya?! erk..., kemudian...eww, kenapa tajuk-tajuk ni semua KUNINGGGG!!! Terbeliak mata. ha ha

Then, after thinking deep~ alah deep-lah sangat kan. Isinya boleh hadam. Baguslah lagi2 untuk orang muda macam aku ni. Penulis ni suruh kau fikir, jadi jangan malas sangat nak fikir ye...
dan aku memang boleh 'tutup mata' dengan semua perkataan yang~~double meaning sangat kan.

Thats all.

Share:

0 comments:

Post a Comment

Thanks for reading.